Thursday, June 23, 2011

Yuri's Night

Perhatian: kerana sibuk posting ini lama dan gambar ditangkap xcantik kerana xon FLASH !!!

Pada tarikh 16 April 2011

aku telah di-invite untuk pergi ke Planetarium untuk sambutan Yuri Night !!

*Sebenarnya, si kwn yg comel hari tu pergi tgk Zuhal Live di sana.. aku ada mcm pergaduhan kecil bersamanya sbb xajak.. tapi xpe dah OK pun dia pun nak pergi tapi terpaksa balik kampung
Maaf sgt2 pada kakaknya iaitu kwn baik saya... >_<

event mula kul 8 tapi saya berlepas kul 8 sbb nak solat Maghrib dulu sbb sudah lama xpergi ke sana.. takut sesat.. also maafkan saya sbb terlampau pikirkan negative terhadap Abdullah Badawi kerana beliau suka datang LAMBAT ke Majlis kot2 dia ada situ..

selepas sampai ke sana...

wow telah lamaku xjejak kaki ke Planetarium Negara.. saya pun xingat berapa tahun eh??

gambar depan Planetarium bersama tangga ajaib =P

"Usaha tangga Kejayaan!"


Ikhsan blogger Mr. izzo

Teringat zaman kanak2, 1st time bersama kak ipar tgk Planetarium yg baru je tua setahun...

pastu tgk gerhana matahari tapi failed sbb kanta special sold out tapi Planetarium baik hati bagi buku gerhana free !!

sekali lagi tgk Gerhana siap LIVE !! rindunya...

n last bersama abang ipar dan keluarga...

Semua kenangan kanak2 saya ingat... pastu naik la tangga ajaib
*saya panggil tangga ajaib mungkin sbb saya jadi kanak2 again !!

masa tu kawasan Gelap sgt seolah2 mcm mati.. saya sedih melihat keadaan begini tapi saya percaya mungkin ini luaran bukan lagi dalam Planetarium

selepas sampai di booth.. saya masuk la.. gelisah pun ada sbb xde security also xde org di luar tapi saya tgk ada org di dalam so masuk.. baca la dgn Bismillah takut org MARAH !!! atau kena bayar dulu

masuk je, ternampak satu akak ni.. yg ceria !!!

dia pun tanya dgn baik hatinya..

"Yuri Night?"

Saya jawab "ye"

dia pun kata pintu mana tah.. tapi pintu tu kunci.. so datang balik.. pastu nampak ada org duk sign so sign la.. put my name n then told akak tu pintu terkunci.

so akak tu suruh saya dan beberapa org ikut satu abang ni ke panggung Bulatan Imax
*YA IMAX !!! SIAPA KATA TIMES SQUARE JE ADA IMAX THEATER, INI LA IMAX YG 1ST K !!

so masuk la n tgk performance.. mmg meriah.. duta Russia ada..

mula2 tunjuk shows n everything.. wow dlm hati saya.. meriah sgt.. sbb bersyukur Planetarium punya IMAX masih hebat mcm 1st day... (sebenarnya IMAX Japan punya projector dah rosak so mereka gantikan dgn yg baru)

i miss a few shows tapi dapat tgk yg gunakan lagu P Ramlee untuk mengingati angakasawan yg telah meninggal dunia dalam tragedi angkasa yg telah mengubah kehidupan manusia ke angkasa.

ada org yg tangkap gambar guna flash.. xmarahkan mereka sbb mereka xtau.. tapi saya tau dlm event atau concert xdigalakan flash kerana mengganggu..

Selepas pertunjukan angkasa, ada la pertunjukan nasyid dari sebuah Sekolah Agama.. Of course this is Malaysian Hospitality. Duta Russia suka prestasi kanak2 yg bernasyid.. wow ini la baru seorang duta.



Lepas tu ada pertunjukan tarian menarik, ala2 kanak2.. mmg cantik dan unique..
*lagu Malaysia atau Indonesia old school sgt2, lagu apa eh?? nak download =(



event yg mmg menyayat hati.. bak kata Carl Sagan "It has been said that astronomy is a humbling and character-building experience"

mmg betul kata Encik Carl Sagan !! it is a humbling experience...

pastu bacaan sajak dari seorang budak yg pakai baju angkasawan.. huhu cute !!



n then tarian robot dan tarian ala2 kungfu wushu ke apa... *sbb ada ribbon.

masa ni saya nak nangis tgk betapa meriahnya event ini.. so amazing... tapi saya macho saya cover nangis.. =P

selepas habis semua... semua turun untuk bergambar.. kebanyakkan adalah student yg ke Russia. Wow ramai gak..

ada seorang lelaki berbaju hitam, segak n rendah diri datang bersalaman dgn kwnnya yg berbaju kuning..

alangkah terkejutnya lelaki yg berbaju hitam itu adalah Major Dr. Faiz !!!

Gosh !! AWESOME !!

pastu sesi tangkap gambar dan saya sedar ini semua pelajar2 medic ke Russia

*blogger Yaya ada di sana dan juga pelajar Malaysia ke Russia

so pergi la ke tempat makan.. masa ni kena hati2 sbb dulu di KLCC kita pernah ditolak mcm anjing oleh security berjacket KLCC. Kalau duta Russia ada bermaksud kemungkinan BodyGuard KGB yg gerun mesti ada..

tapi Alhamdulillah dan mengejutkan bodyguard KGB bukannya gangster atau kurang ajar mcm Pegawai KLCC, mereka lebih peramah dan baik.. bukannya kasar seperti yg dikecohkan oleh media masa dan rancangan cerita US. Mmg zaman Communist Russia kasar tapi saya rasa Bodyguards ini lebih dilatih dan Professional.

So dapat la makan free food.. Malaysian food, org Russia makan je.. lagipun makanan yg ada tu sedap dan simple !! *humble food =P

di tempat duduk caterer terlupa.. ambil kicap bercili.. jadi kicap bercili ganggu tempat duduk aku bersama guru Russia, seorg ahli business, KGB bodyguard dan beberapa org.

Didepanku ada seorg ahli perniagaan berjaya dan from his looks of it mcm Dato' la of course. Pastu dia minta saya tolong alihkan kicap bercili dan dgn ketawanya dia berkata "ala cili ada sini, kalau tau mesti sedap dah nasi goreng ini,"

so tetiba pakcik ini bertanya saya dari mana dan bagaimana saya tahu tentang Yuri Night?

saya pun bagitau saya dari PJ dan tau Yuri Night dari kwn dan lepas tu double confirm dari laman web Bernama.

Pakcik tu tanya "Bernama radio?"

Saya jawab tidak lagipun saya xsuka Bernama radio.

Lepas bercakap anaknya yg lelaki datang dan berkenalan.. namanya Fendi. So xtau Fendi pun benci si Berlagak pandai gak.. so ayahnya pun kata "ada gang la ni"

so berkutuk la... kita pasal si berlagak pandai.. pastu si MC datang.. rupanya MC tu adalah adik Fendi.. so berkenalan.. n then cuba bergambar dgn Dr Faiz.. Alhamdulillah.. semua dah settle.. n then masuk panggung.. n tgk la Race to Space.. wow bestnya !!! saya suka tgk benda mcm ni...

lepas tu balik dgn muka gembira.. tapi sad.. tau kenapa??

1st xramai gak yg datang.. pastu media massa duk sibuk dgn lucah masa tu.. n lebih sedih.. I LOST CONTACT DGN Fendi... ahhhhh sedihnya

Terima kasih pada blogger Rahimah, adik Rahimah kenal adik Fendi !! so now i am in contact !! kena bagi gambar yg ayahnya janjikan !! Alhamdulillah

ada byk gambar tapi shot a bit blurry overall.. awesome !!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails