Wednesday, December 8, 2010

Surat Khabar NST dari politic ke fakta salah

Saya tulis ni bukan nak comment tentang politik dlm surat khabar NST.. tapi saya kecewa bahawa masih ada org yg menulis artikel tidak mendapat fakta yg mencukupi atau malas untuk buat kajian sebelum tulis !! (telah menjadi adat yg negative di Malaysia)

saya telah membaca satu article yg bertajuk "Yasmin's Final Triumph"

penulis tersebut kata Muallaf adalah Movie terakhir Arwah Yasmin Ahmad... sedangkan tidak.. movie terakhir adalah Talentime... bukan Muallaf. Muallaf adalah yg ke4 sebelum Talentime.

Ramai mungkin ingat Muallaf adalah movie terakhir kerana di panggung mereka tunjuk Muallaf sebagai yg terakhir... TIDAK !!

Muallaf sebenarnya diharamkan di Malaysia, kerana mempunyai unsur.. yg saya kata Unsur Terasa sbb dlm cite tu... faham la sendiri.. masih ada manusia yg mempunyai pangkat yg xde adat n xsenonoh.. seperti dlm cite tu..

jadi org berpangkat marah sbb mereka terasa.. sbb itu cite itu diharamkan.. tapi akhirnya dapat ditayangkan !!!

apa2 pun.. cite arwah mmg terbaik dan ada message tersendiri... semua cite arwah telah menang anugerah dan penghargaan...

Arwah juga seorang yg berani dan memerima kritikan..

tapi itu la.. saya kecewa sbb sanggup NST xcheck dan tulis kata Muallaf yg terakhir.

Saya harap NST dapat membaiki kesalahan kecil begini...

p/s: kalau nak suruh delete sbb xsesuai..bagi tau ye !!

1 comment:

  1. STANDARD LAA TU , I THINK SEMUA NEWSPAPER CAMTU..SALAH REPORTER KE SALAH THE AUTHOR? HURMMM

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails