Sunday, January 16, 2011

Amoeba

Amoeba???

hari ni topic bog pasal amoeba,





Amoeba adalah sejenis micro-organisma dari genus Protozoa.

Amoeba dijumapai pada tahun 1757 (mungkin ada yg telah jumpa lebih awal oleh saintis Islam) oleh saintis bernama August Johann Rösel von Rosenhof. Diberi nama Amoeba sempena nama tuhan Yunani iaitu Proteus yg dapat berubah bentuk juga namanya hampir sama dgn maksud bahasa Yunani iaitu berubah. Dietamoeba Fragili dijumpai pada tahun 1918 dan dikatakan boleh memudaratkan manusia.

Sebenernya 100% bukan nak cite pasal Amoeba tapi pasal lagu Amoeba
click video dibawah untuk dgr lagu amoeba, ini lagu punk rock dan mungkin xsesuai bagi kamu



mmg lagu ini pelik, liriknya hanya AMOEBA je...

tapi ini lagu zaman saya remaja.. zaman form 3 atau 4 xsilap.. mmg lagu masa tu nyanyi kwn2 pun rasa pelik.. pesal nyanyi amoeba.. org ingat saya tertelan amoeba semasa class bio.. Lagipun saya mmg nyanyi lagu Amoeba masa class bio sewaktu belajar Amoeba..

jgn lak pelik, saya 1st dgr lagu ni dari video game Tony Hawk Pro Skate 3 kot..

mmg byk kenangan la dgr lagu ni... tapi sekarang saya dgr balik sambil main cityville.. ye cityville dan nanti saya cite pasal cityville lak..

3 comments:

  1. haha..ada tak lagu plankton?? masa mandi laut aku syak tertelan plankton la...haha

    ReplyDelete
  2. katanya org lagu Plankton, lagu sponge bob XD

    ReplyDelete
  3. who live in the pineapple under the sea.. huyehh.. =p

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails