Sunday, May 1, 2011

Imam Makkah dan Lan Pet Pet kecoh !!!

Assalamualaikum, minggu Jumaat Lepas, Imam Besar dari Makkah telah datang ke Masjid Wilayah untuk solat Jumaat.. Alhamdulillah rezeki saya untuk solat di Masjid Wilayah bersama my bro..



sebelum masuk masjid ada accident dasyat antara lorry dan 6 atau 7 bijik kereta di jalan raya.. Alhamdulillah xde org cedera tapi byk kereta remuk teruk kerana di langgar lori dan pemandu tersebut xkeluar2 pun.

pada masa tersebut, wow bukan main ramai org di sana.. tapi Alhamdulilah dapat tangkap gambar imam tersebut..

tapi susah bila ingin bersalaman sbb terlampau ramai sgt org ingin berebut untuk bersalaman..

*wow mcm NFL lak org Malaysia ni..


gambaran org Malaysia berebut

disebabkan ramai, ada yg terpaksa solat di luar masjid.. mmg ramai..

Khutbah Jumaat masa tu mmg menarik walaupun saya xpandai bahasa arab tapi saya seolah2 memahami apa yg imam tu cakapkan.. seriously saya faham dan suka apa dia cakapkan !!!

selepas solat.. masih lagi ramai yg berkumpul untuk kejar imam tersebut..

masa balik saya tunggu dibawah.. kedengaran seperti ada org menjerit dan ada bunyi org ditumbuk.. org dibawah panic dan ingat polis kejam menumbuk para jemaah. Org dibawah pun jerit ALLAHU AKBAR !!!

situasi menjadi kecoh dan org ramai berebut dan mengejar kereta Imam tersebut sehingga ada para jemaah kaca mata dia pecah dan tongkatnya hilang.. Masya-Allah..

org ramai pun kejar kereta limo yg membawa Imam tersebut, ramai ketawa melihat org ramai yg mengejar kereta tersebut yg juga diescort oleh Polis...

selepas semua perebutan yg dasyat tu.. saya pun balik bersama my bro.. pastu my bro pun cerita sesuatu dan ketawa...

dia bagitau "tau x apa jadi??"

"apa?" saya balas

"tadi lan pet pet Senario, dia berlagak jadi bodyguard imam Makkah, dah la dia kurus pastu cakap kuat2 jgn tolak2, jgn tolak2, org ramai berebut dan tertolak dia sehingga terjatuh tergolek, kuat lak hentakkan tu!" balas abangku sehingga xterhenti ketawanya..

Pastu pikiran saya teringat masa org jerit dan polis memukul...

YA ALLAH... rupanya2 !!!

Bukan Polis yg pukul para jemaah.. rupa2nya.. Lan Pet Pet yg jerit sbb berlagak bodyguard pastu terjatuh tergolek seperti org tumbuk...

YA ALLAH.. disebabkan incident itu, jemaah yg kat bawah ingat Polis yg Kejam.. siannya Polis... mereka buat kerja elok xpasal2 sbb kebodohan Lan Pet Pet, Polis jugak yg kena marah dan disalah sangka... adeh.. siannya..

waktu balik turunnya hujan... pastu bagi tau my Bro..

"hujan ni Rezeki !! Hujan semalam Bala sbb Bieber datang," =P

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails