Friday, August 14, 2009

should i do it or not???

Ni nak cite u all la... pasal satu kwn saya ni...

well kita kwn la... i tak kisah sgt rupa dia.. atau size dia (dia tinggi)

tapi apa saya tak suka pasal dia adalah.. sbb dia... TAK SENONOH..

cakap tak tapis, slumber je cakap benda tak tapis di public... malu aku dgn dia kalau dia cakap mcm tu...

so nak ask u guys.. nak cakap dgn dia atau tak???

also nak kwn dia ke tak??? i rasa rimas la now.. kwn dgn dia.. sbb dia... tak senonoh.. kalau nak cakap benda tu pun... cakap di tempat yg ok.. ini cakap slumber di public tau !!!!

not only that... di FACEBOOK... pun dia cakap tak senonoh di comments... mmg tak senonoh sampai saya terpaksa buang comments tu... giler tau !!!

dah berapa kali i nasihatkan dia tak kisah pun.. rasanya mcm aku nak sound dia teruk2 pasni

btw kalau dia continue cakap benda tak senonoh.. apa nanti kwn i kata.. kalau baca tu.. seolah-olah seperti satu fitnah yg akan berterusan.. rasanya2 maybe ada sanak saudara n kwn yg tak nak add me atau delete me terus kerana comment dia yg tak senonoh.. seriously seolah-olah kwn2 yg lain ingat saya ini... org giler sex atau maksiat... cis n worst to worst.. dia GIRL TAU !!!!

cakap benda mcm tu...

seriously saya cakap n saya mengaku.. saya ada kwn2 yg tak senonoh n tak baik tapi at least mereka jaga percakapan mereka di facebook dan kelakuan mereka bila berjumpa n berkwn dgn saya.. mereka tau saya ni tak suka mereka berperangai setan depan saya... i mean mereka ikhlas berkwn n tau jaga tata-tertib bila guna internet atau hantar commments.. not worst dari girl tu !!!!

also i ni jenis berterus terang.. tak suka ignore org tu sampai org tu fikir apa salah dia..

so got any opinion about this ???? PLZ BAGI OPINIONS ATAU CADANGAN !!!!

SILA BERIKAN COMMENT YG BERNAS !!!!

6 comments:

  1. larikan diri dgn membuat lari pecut 2kilo/second.ok?

    ReplyDelete
  2. adik neon.. sila berikan comment yg bernas ??

    ReplyDelete
  3. kk, mcm nie jgn marah.., maksud aku..kalau aku jd ko, better aku berdiam diri. nak maki kang, terasa hati plak kawan ko tu..ko just wat hal ko dahla..kawan tetap kawan kan?

    tapi siyesla, aku tak kesah la kalau fren aku nak cite bab ape sekali pon, yang penting aku ni filter bab carut2 ni..tak suker. contoh, bila aku ckp aku tak suker dorang carut depan aku, then they yal ckp, "wey ko igt ko tu bagus sgt ke?, ko igt orang mencarut ni jahat sgt ke?"

    so, di sebalik ape yang aku dapat.,better aku senyapkan diri je , daripada menyebok hal org tak tentu pasal.

    huh!pigidah..hahaha

    ReplyDelete
  4. i lupa to insert i am jenis suka berterus terang... sbb i tak suka like ignore the person.. then the person rasa.. kenapa aiman tak nak contact dah

    ReplyDelete
  5. zzz berterus terang? for me, sometimes i dont need to be honest about these kinda thing.im like hypocrite la. i mean, u should see first the person before u tegur. mane tau die sensitive kinda person kan.bukan semua orang leh terima pendapat kiter.

    i dont ignores people i hates. i mixed and give fake smiles to them hahaha. =)

    ReplyDelete
  6. untuk memberi keputusan apa yang perlu saudara buat..bukanlah satu langkah yang baik..keputusan hanya terletak ditangan mereka yang menghadapinya tetapi untuk memberi cadangan itu boleh aje...

    perlu dilihat pro & kontranya bila kita mengambil sesuatu langkah.. mungkin saudara boleh jelaskan lagi teguran yg macam mana saudara berikan kepada si gadis itu..

    sabda junjungan Rasulullah SAW...
    cegahlah kemungkaran gunakan tangan..
    lisan atau hati selemah iman..
    dengan berhemah..

    andai saya mencadangkan saudara menjauhi si gadis itu, ada keburukan..bayangkan jika semua org berfikir seperti saudara iaitu mahu menjauhi dia..persoalannya siapa yang akan membimbing dia? akhirnya dia akan terus hanyut dengan hidupnya..

    orang seperti itu perlu bimbingan..ingat..hidayah ditangan Allah..banyak mana pun diberi nasihat selagi Allah tak mendatangkan hidayah untuk si gadis itu berubah..maka dia akan terus begitu..

    cumanya..kita yang nampak kesilapan dia perlu terus menegur dan menegur dengan harapan suatu hari nanti dia akan berubah..

    mungkin saudara boleh menukar topik perbualan bagi mengelakkan dia terus mengucapkan kata-kata yang tidak elok sekiranya saudara menyedari perbualan itu menyimpang jauh dari agama..

    dan elak tunjukkan minat atau respon yang baik jika dia mula menyebut kata-kata yang tidak sedap didengar..ini bagi membantu dia menyedari bahawa saudara minta dia henti berkata begitu..

    orang yang paling rapat dengannya saja yang lebih mudah mengubahnya..jadinya saudara fikir seluasnya apa yang perlu dilakukan..kerana saya lihat saudara antara yang rapat dengannya..

    pendapat saya mungkin menjadi betul dan mungkin juga salah..jadi saudaralah yang paling layak membuat keputusan.. ingat semua mampu memberi nasihat tapi hanya kita yang perlu menilai sama ada nasihat yang diberikan itu baik atau tidak..

    Chayok!!!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails