Tuesday, November 24, 2009

adakah guru pekerjaan terhina??? part 2

ok thanx for the comment di topic ini

well semua telah menyokong...

actually kan.. masa i baca topic ni.. i somehow teringat satu cite ni tetiba semasa i di tandas...

cite ni dah lama ku rahsiakan dari ramai so i pikir nak cite a bit... sbb the BIG STORY IS STILL A SECRET !!!

perhatian: cite ini mengandungi diskriminasi dan unsur perkauman also kisah ini adalah sewaktu saya di UiTM, saya tidak menghina UiTM tapi saya mengkisahkan budak yg menghina uitm dan jika anda rasa saya akan menghina sila jgn baca n tolong la beri comment yg bernas!!

i remembered zaman saya study di UiTM (tahun 2005-2006), saya kena belasah teruk2 oleh my coursemates dlm bilik terkunci... (2 je yg belasah, 1 yg bising2)

saya ingat lagi coursemate saya yg satu ni (pelajar engineering dari UPM yg gagal n masuk balik di UiTM, dia yg bising)... dia tetiba kata kat saya dgn keadaan terluka...

"awk ni student kesayangan lecturer english tu kan??? Awk ni bodoh la, kenapa awk caya sgt kata lecturer bodoh tu!! awk tau tak?? kalau dia kata dia kaya.. dia tak mungkin kerja di UiTM jadi pensyarah!!!"

Pelajar lain yg against me angguk...

"Ko ingat ko dapat 4 flat di UiTM ko leh jadi successful?? Jgn nak mimpi la, kita datang ke sini bukan nak study pun saje nak jaga hati ibu bapa kita,"

"Lecturer tu bodoh, kalau dia kaya.. dia tak akan kerja sini,.. awk ingat nasihat dgn kaum lain tu baik, tolong la... mana ada!!! kita kaum melayu kena melayu, kaum lain gi mampus la tau nak jajah negara kita!!"

aku tak ingat apa dia kata... or maybe i tak nak cite lagi... mmg sakit hati kalau cite balik...

1st i suka lecturer tu... sbb nasihat dia hampir sama dgn my arwah ayah (beside i belum lagi recover after my father pastaway)

2nd saya faham apa dia kata... dia kata... "kalau awk ikut nasihat saya, awk akan jadi successful mcm saya! atau kaya mcm saya,"

when u think again.. Kaya .. ramai mesti kata.. kaya duit... how about some yg pikir mcm me... kaya dgn budi pekerti, kaya dgn ilmu pengetahuan??

adakah itu maksud tersirat dari lecturer itu???

i wonder how many of u think ??? money was the 1st answer... not budi pekerti or ilmu pengetahuan.. tapi tak pe...

dari sini kita lihat masih ada gak yg masuk IPT yg pikir mcm tu...

tapi kan... jgn terpedaya.. lecturer UiTM n other lecturers are smart also mereka tau how to make more profit... tu yg saya pelik.. kenapa mereka hina lecturer tu ???

benci sbb lecturer tu garang??

garang sbb tak pakai baju elok... of course la.. awk bawa imej uitm apa

benci lecturer tu sbb dia... cakap english n galakan english..

dia nak awk pandai dlm bahasa tersebut supaya awk tak akan di ketawakan oleh org barat.. bukan nak suruh awk lupa daratan..

*siapa la yg bawa teori, belajar bahasa ingerris bermaksud lupa daratan

also pasal kaum... ramai lecturer di UiTM pun nasihatkan...

"awk jgn lose contact dgn kwn yg kaum lain, kita bukannya manusia jenis perkauman, kita kena belajar memahami kaum lain untuk maju,"

takkan kita nak rasict kot !!!

hmmm, dia cite pasal dia kaya... supaya awk akan menjadi seorang yg berilmu mcm dia...

of course la jgn pikir $$$$$$$$$ hanya Allah yg memberi rezeki !!!

anyway saya minta maaf dlm apa yg saya tulis ini... dan mungkin akan delete pada masa yg akan datang...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails