Wednesday, October 20, 2010

Cite2 kebelankang

Apabila byk dugaan menimpa, ku gagah memerimanya dgn byk sokongan dari keluarga dan kwn2.. n my little niece walaupun dia masih 5 bulan..

ok, balik cite.. sekarang lappy rosak pastu bz kena buat assignment guna PC.. mmg mencabar la.. pada keadaan ni rasa mcm need a laptop badly tapi tetiba teringat kat seseorang yg saya puji kerana semangat belajar dia walaupun dia tiada kemudahan iaitu adik Nik Madihah... saya pun terfikir.. kalau dia leh buat.. kenapa aku tak leh eh??

so sekarang ni.. walaupun kekurangan aku pun cuba buat terbaik !!!!

*saya pun terfikir bagaimana keadaan adik Nik tu, adakah dia ?? berjaya di luar negara sana?? apa2 pun saya doakan dia !!

walaupun dia muda tapi dia boleh dicontohi oleh tua dan muda... a great idol k !!!

ok lupakan pasal dugaan jom gembira... dulu nak cite ni... pasal saya join satu organisasi yg paling jahat di dunia !!

ye mmg jahat !! n terbaik gak!!!

apakah syarikat yg aku jadi member???

jeng jeng jeng...

MICROSOFT !!!!!


so now dapat la free software dari microsoft !!!

jgn paksa saya guna software ni !! dah cuba mmg terbaik...


hewhewhew MUAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAA

ok, class Linux ni... mmg best la.. sbb dah experience dgn Linux maybe saya laju dan tau mcm2 tentang linux.. also dapat memahami dgn cepat.. tapi saya lowprofile k, walaupun pandai dlm linux... lecturer saya dapat tau.. saya ni seorang peminat Linux !!!

jadi dia pun... faham2 la... lawak la... terlalu lawak.. sampai saya tak tau nak cite apa.. dia pun selalu tgk prestasi saya n tanya soalan linux...

apa2 pun linux is the best !!! n it is FREE !! n ucan modify it to ur style !!



saya penguna Ubuntu Linux !!!



Linux xbest ?? linux susah ?? yg cakap ni tau guna Macbook ke?? MAC OS X leopard??

Apple Inc.


kalau pernah?? adakah anda tau bahawa MAC OS X juga berasal dari Linux ?? mengunakan engine Linux...

kalau anda kaki baca sejarah computers, dulu semasa Steve Jobs ditendang oleh Apple.. Steve Jobs telah membuka sebuah syarikat bername NEXT !!

Steve Jobs


Semasa di NEXT, beliau telah membuat NeXTSTEP sebuat OS (Operatiing System) yg berasal dari Linux. Dari situ dia telah membuat computer dgn perisian yg hebat !!! Steve Jobs juga telah tau Linux ini sebuah perisian yg hebat !!

Ingat Steve Jobs percaya Quality dari Quantity !!!

pada masa Apple Computer dah nak bankrupt.. mereka pun panggil balik Steve Jobs untuk tolong mereka (satu cara beli syarikat Steve Jobs). Jadi Steve pun tolong dan naikkan Apple Computers seperti hari ni !! Dia telah selesaikan masalah Apple computers dan membaiki kesalahan yg ditinggalkan oleh CEO yg tamak yg telah menendang Steve Jobs.. byk strategi yg hebat dikeluarkan oleh Steve Jobs untuk selamatkan syarikat Apple walaupun di tentang hebat oleh penyokong Apple yg fanatic !!

Hari ni tgk la Apple dah mcm2 product yg ganas dah keluar !!!

selepas berakhir MAC OS 9.. Steve memperkenalkan MAC OS X !! yg mengunakan engine Linux also dalam rahsia.. ingin mencari alternative yg terbaik untuk macbook baru jadi lahir la.. Macbook yg berkuasa dgn Microprocessor INTEL !!

Dulu Apple guna Motorola dan IBM RISC processor yg membazir tenaga, cepat panas, mahal dan lebih mahal !!

alternative tu telah membuat dunia PC hari ni begitu maju dari dulu !!

btw, insya-Allah ada rezeki x sabar untuk project Macbook saya ni !! huhu, doakan ye !!

p/s: insya-Allah nanti buat blog pasal sejarah OS n PC sikit...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails