Thursday, October 21, 2010

penjelajahan mencari kasut bola

saya tau topic dia lawak tapi mmg akan berlaku pada saya sekali lagi tahun ni !!!

saya cite kenapa penjelajahan..

pada tahun 1997, saya teringat masa PJK, cikgu zalim (ish xbaik, tapi mmg dia zalim sbb dia selalu tumbuk pelajar, tendang, belasah dan mcm2 la.. apa yg saya tak suka adalah cikgu tu terlalu sgt pikirkan class pandai dari kelas dia.. tapi kita tunjuk kat dia kelas kita adalah terbaik !! anyway apa2 pun ini kisah lama dan Allah dah beri balasan padanya juga saya dah maafkan guru tersebut).. ok Cikgu tu kata "siapa xpakai boot bola sepak nanti saya teranjang kamu".. mmg kata2 tersebut menakutkan !!

jadi kena la cari kasut boot tersebut... jadi pergi la ke byk tempat.. masa tu rushing also my parents bz jadi kena la cari kasut tu pada hari ahad.. arwah bagi tau mesti di PJ ada.. atau dekat rumah.. so pergi la kedai yg dekat rumah..

masa tu cantik tau kedai2 biasa ni sbb kasut di jual dalam kotak berkaca... atau mcm display berkaca la.. zaman sekarang mana ada kan???

mmg wonderful walaupun kasut bola xde.. pergi bata pun xde.. sedih gak kan.. satu PJ xde

so arwah teringat.. Malam ni lepas makan kita ke One Utama !! mesti ada !!

gembira bila ku dgr pasal hal ni jadi xkena belasah la dgn cikgu tu... so pergi la.. teringat masa tu kedai kasut bola di jual sebelah toys r us.. masa tu xingat name kedai tu tapi now digantikan dgn NIKE.. so beli la.. teringat lagi kasut tu jenis Lotto !! warna hijau !!

rindu masa tu... n esokkan hari Alhamdulillah semua ada boot (xde kan kena belasah)..

so bila nak cari kasut boot hari ni teringat cite ni n byk perubahan yg berlaku.. kenangan manis =') terharu... huhu

ooo kenapa sekarang saya nak cari boot?? saya balik untuk main bola sepak ke??

xde la.. bukan bola sepak.. saya nak cari sbb nak main Baseball !! sbb baseball perlukan boot untuk lari !!!

katanya coach buat sementara waktu beli la boot bola !!! sbb digunakan untuk lari.. tu je !!

ye saya sekarang insya-Allah akan bermain softball n baseball n insya-Allah jadi wakil Malaysia !!!

xsabar untuk main nampaknya !!!

*Setiap kejayaan ada usaha, dlm setiap usaha ada keberanian, dan setiap keberanaian ada Allah yg menolong, melihat dan membantu !! Insya-Allah yg terbaik hanya dari Allah !!! jom berusaha !!! - anonymous

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails