Sunday, February 20, 2011

25th Anniversary for Outrun !! dan cite lawak

Siapa tak tau game Outrun ??





zaman aku budak2 mmg game ni famous atau mungkin anda main game versi Outrunners.

saya sebenarnya xterfkir pasal outrun sgt2... masa tu saya sedang tgk cite TowelHead yg mengisahkan seorang budak (Arab lebenon yg beragama Kristian) remaja yg tidak memahami dirinya dan melibatkan dirinya ke arah negatif !! juga kehidupannya yg xmenentu kerana pikirkan yg negative dan juga ayahnya yg garang dan jiran yg gatal bersamanya..



Trailer


cite dia best ada gak pengajarannya dan dapat solve mystery kenapa US benci sgt dgn org Islam.. tapi cite ni byk unsur Sex, Ghairah dan xsenonoh jadi xgalakan kalau awk xsuka tgk cite mcm ni...

ok apa yg saya respect adalah pelakon muda dlm cite ni iaitu si Summer Bishil.. bukan saje dia pandai berlakon tapi dia HOT gak !!!

ok balik cite Outrun, outrun ni game menarik pada zaman saya budak2 dan ye Malaysia mmg outdated pada zaman 90-an sebelum kedatangan Internet.

Game Outrun ni dicipta oleh Yu Suzuki pada tahun 1986. Game ni telah naikkan nama Ferrari.

Disebabkan game ini terkenal telah keluar pelbagai versi termasuk spin off iaitu Outrunners (Outrunners mmg famous di sini n ada di byk arcade)

Outrun


Outrunners




Outrunners versi Sega Mega Drive console





dan Turbo Outrun game yg saya ada masa kecil..



game outrun juga ada lagu yg tenang, menunjukkan bahawa xsemestinya game kena ada lagu rancak tapi lagu yg tenang mcm Splash Wave, Passing Breeze dan Lagu yg saya paling suka iaitu MAGICAL SOUND SHOWER !!!

game Outrunners adalah game yg mmg saya nak sbb arcade kan jauh (Genting dan Mines Wonderland) so beli la versi rumah n mmg berbaloi, rindu masa tu zaman saya main dgn arwah ayah sbb arwah ayah suka video game yg racing di jalan2 berbukit, pokok atau country side.. senang rally la..

kenapa fikir pasal outrun lepas tgk towelhead?

ok, selepas fikir pasal Summer Bishil sampai teringat game Outrun dan ingin drive Ferrari bersama dia di sebelah.. so i cari maklumat pasal Outrun dan xtau tahun ni adalah 25 tahun !!

dgn gembira pasal lagu Magical Sound Shower (euro remix) sambil berangan2 bersama dia pandu ferrari mengalah pelumba ferrari lain termasuk beberapa raja..
*ceh melampau aku ni ye?? tapi siapa tau?? sbb i pernah gorat someone famous LONG TIME AGO !!

game outrun lak mengeluarkan sequelnya iaitu Outrun 2, masih ada quality mcm dulu di tambah dgn lagu lama yg diremixkan dan juga BERLAMBAK model2 Ferrari untuk dipilih !!!

tapi bodoh la Ferrari tamatkan contract bersama Sega untuk game Outrun.. tapi ingat kalau bukan game Outrun saya xkisah pun pasal Ferrari !!!

adeh mmg xpercaya 2 2 benda ni datang pada masa sama.. so i buat la benda ni... harap2 menjadi !!

I suck in photoshop k !!!



kalau Outrun jadi movie =P

1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails