Sunday, February 6, 2011

Sukan terhebat America

Sukan orang America mmg pelik..

dari Rugby berperisai dan kereta laju dalam track berbentuk bulat...

2 suka ini akan berlangsung pada bulan ini

esok pagi waktu 6.30 waktu Malaysia akan berlakunya SuperBowl iaitu rugby berperisai la atau American Football.. boleh dikatakan sukan yg paling meriah di US..



mereka akan duduk rumah dan makan beramai2.. kedai2 makanan pun standby sbb nak hantar makanan kat pelanggan yg tgk SuperBowl di rumah !!!

tahun ni kumpulan yg akan bertanding adalah:

GreenBay Packers !!



dan

Pittsburgh Steelers !



sudah lama Greenbay Packers xmenang sejak tahun 1996 !! apabila mereka menang Superbowl pertama mereka.. saya xtau sgt pasal Greenbay Packers tapi mereka team yg kuat dan consistence berbanding team lain.

dan pada 20 February akan bermula perlumbaan terbesar di dunia !!

the GREAT AMERICAN RACE !!

Daytona 500 !!!



tahun ni peraturan baru, kereta baru??? dah adakah Jimmie akan menang??? sekali lagi.. atau mungkin berubah???

adakah Toyota yg dikhabarkan menang tahun lepas ?? atau tidak??

sudah 10 tahun berlalu sejak kemalangan ngeri di Daytona pada tahun 2001 sehingga pelumba legenda Dale Errnhardt mati?? adakah ianya akan berulang?? saya harap tidak !!

Kemalangan Ngeri, the Big One Daytona 2001



Kemalangan Ngeri Dale Earnhardt Daytona 2001





Sudah 10 tahun berlalu dan ramai peminat masih ingat pada hari yg bersejarah itu. Kalau Dale Earnhardt hidup mungkin Nascar masih seronok seperti dulu !!!

balik topic, pelumba saya minat Tony Stewart ada kereta baru dan sponsor baru !! jadi xsabar untuk lihat dia perform bersama Ryan Newman !!

Stewart dgn kereta barunya untuk NASCAR 2011 !!


Sedihnya sponsor Old Spice xde lagi di kereta Stewart sama seperti Subway


my words:
- Best la, insya-Allah satu hari nak tgk Daytona 500 dan jumpa pelumba2 saya minat... tapikan rasanya maybe tahun ni kurang penonton sbb ramai dah MUAK dgn kemenangan Jimmie Johnson dan siapa suka tgk kereta berlumba di track bulat ?? Harap2 tahun ni Tony Stewart akan menang Spirit Cup dan juga Daytona 500 yg xpernah dimenanginya.. juga harap2 Jimmie Johnson xmenang tahun ni.. dulu pelumba Nascar race dgn keberanian dan skill dan juga hampir mati bertanding.. sekarang mcm mengarut sejak Jimmie menang.. dia je yg menang.. bosan la..
- SuperBowl kalau Patriots bertanding.. patriots ni bila la nak menang.. tapi tahun ni saya nak GreenBay Packers sbb dulu mereka mmg kuat !!! Insya-Allah nak tgk Superbowl live di Stadium jika Patriot bertanding tapi yg takut faham2 nanti kalah, jadi la RIOT !!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails